Aandacht voor gewenst gedrag. It's eazy

Met EAZY willen we als de Tubanters 1897 ons steentje bijdragen aan positief gedrag op en rond onze voetbalvelden. Want zoals je weet, hebben we passie voor de bal én oog voor elkaar. Iedereen wordt weleens boos of zegt soms iets verkeerds. En wie heeft er nog nooit iets fout gedaan? In die zin schuilt er in iedereen wel een ‘monster’. Als we die herkennen bij anderen en bij onszelf, dan kunnen we leren van onze fouten. Je zult zien dat positief gedrag eigenlijk heel simpel is en daar worden we allemaal een stuk vrolijker van. It’s EAZY.

Niets doen is geen optie.

Uit eigen onderzoek onder leiders, trainers en scheidsrechters bleek dat er regelmatig sprake is van ‘ongewenst gedrag’. Dat is helaas iets waar de meeste verenigingen in meer of mindere mate mee te maken hebben. Bovendien is De Tubanters een afspiegeling van de maatschappij met dezelfde maatschappelijke uitdagingen. Voor een vereniging met uitgangspunt ‘Passie voor de bal – Oog voor elkaar’ is niets doen dan eigenlijk geen optie.

Met de ‘EAZY-campagne’ gaat De Tubanters een steentje bijdragen aan meer bewustwording en bevordering van ‘gewenst gedrag’ op en rond de velden. Geen tijdelijke campagne, maar structurele aandacht als onderdeel van beleid, met draagvlak onder alle leden. De stip op de horizon is dat alle processen, acties, ervaringen en bestanden ter beschikking worden gesteld om andere verenigingen de mogelijkheid te geven ‘EAZY’ relatief eenvoudig en op eigen wijze te implementeren. Ook dat is Eazy.

De campagne is binnen de gelederen van de Tubanters zelf ontwikkeld. De komende tijd zal er geleidelijk en structureel aandacht worden gegeven aan het bevorderen van gewenst gedrag. Met onder meer  communicatiemiddelen die mede gerealiseerd gaan worden door studenten van de opleiding Media & Vormgeving van ROC Twente. De campagne wordt ondersteund door Gemeente Enschede, Sportaal en The Peppermint Company.

Supporters van EAZY

Tijd voor 4 korte vragen?

    Download poster

    EAZY RULES